måndag 14 november 2011

Har SD:s framgångar med sådana händelser att göra?

Idag står det för ovanlighetens skull en intressant artikel i "toalettpappersblaskan" Metro, nämligen en som handlar om att S-väljare väljer att rösta på Sverigedemokraterna eller Vänsterpartiet istället för på Socialdemokraterna.

Eller uttryckt på ett annat sätt: Socialdemokraterna fortsätter att tappa väljare till V och SD.

Här har ni artikeln i sin helhet: http://www.metro.se/nyheter/s-valjarna-flyr-ut-pa-kanterna/EVHkkn!AmyD1Yn5qWPBI/ .

Nu är det visserligen ingenting konstigt med att Sverigedemokraterna plockar väljare från Socialdemokraterna. SD plockar ju väljare ifrån alla riksdagspartier, till och med från Vänsterpartiet.

Däremot är det märkligt att Vänsterpartiet vinner väljare från Socialdemokraterna, med tanke på att Vänsterpartiet är ett folkmordsparti som håller diktaturer som t ex Nordkorea, Burma och Saudiarabien "under armarna" och stödjer dessa i deras människofientliga politik.

Att Sverigedemokraterna vinner väljare från Socialdemokraterna är däremot inte konstigt alls, en av orsakerna är nämligen att SD på många sätt representerar den politik som sossarna hade under partiledaren Per-Albin Hanssons tid vid makten.

För på den tiden värnade Socialdemokraterna om Sverige och svenskarna, vilket de inte gör idag.

En annan orsak till tappet är alla skandaler som har drabbat partiet, den senaste är ett antal stycken som deras ynklige och antidemokratiske fegtratt Håkan "Jag hatar demokrati, däremot är jag storlögnare och fascist" Juholt är skyldig till.

Jag tänker nu på t ex den senaste, alltså den där han kräver att han ska bestämma över SVT när det gäller t ex partiledardebatterna.

Får inte Ljugholt, förlåt, Juholt det så hotar han med att debattera i de eventuellt kommande partiledardebatterna i TV4.

Men vad blir det för sorts partiledardebatter, om en och samma partiledare debatterar med sig själv? "Herr" Juholt har tydligen glömt en liten men ack ändå så viktig detalj, nämligen den att sådana debatter består av fler än EN partiledare.

Eller vill du, käre Håkan Ljugholt, ursäkta, Juholt, menar jag, fortsätta att urfegt och "sandlådeaktigt" fortsätta att stå utanför "ringen", istället för att bete' dig vuxet och moget och stå I den istället?

Visst, vill du fortsätta med dina barnsligheter så gör det, men gör det då någonstans på någon ö någonstans väldigt långt ner söderut, t ex hos någon kannibalstam på Nya Guinea.

För kannibaler är ju knappast veganer, om jag säger så. Så hos dessa bidrar du ju till någonting bra i alla fall.

Vad beträffande Sverigedemokraterna så är det inte konstigt att de nu ligger på 8,4 %, detta enligt den senaste opinionsundersökningen från YouGov: http://status.st/ .

Några exempel på andra orsaker till att det fortsätter att gå bra för SD hittar vi här:

http://avpixlat.info/2011/11/13/afghaner-gar-om-somalier-som-storsta-flyktinggrupp-i-sverige/ ,

http://avpixlat.info/2011/11/13/den-osolidariska-invandringspolitiken/ ,

http://avpixlat.info/2011/11/13/syrianska-har-apor-pa-laktarna/ ,

http://avpixlat.info/2011/11/14/rosengardspolisen-gor-stationen-skottsaker/ ,

http://avpixlat.info/2011/11/14/hur-borjar-ett-folkmord/ .

Två av dessa artiklar hittar vi hos Svenska Dagbladet (alltså SvD) , nämligen följande:

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/hoten-okar-mot-polisen_6632286.svd ,

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/afghaner-storsta-flyktinggruppen_6631960.svd .

Och en tredje har vi här, nämligen hos Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/syrianska/article13926392.ab

Dessa händelser är några av de enorma nackdelar och problem med den okontrollerade och obegränsade massinvandringen och mångkulturen till Sverige, samt några av de mängder med bevis på det politiskt korrekta etablissemangets ovilja att göra någonting åt dem.

För PK-etablissemanget vill inget hellre än att Sverige ska gå under fullständigt, detta bevisar de nämligen ständigt dag ut och dag in.

13 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

Vilket långt inlägg.Jag tappade bort mej på halva...Jag är ensam om det överdraget iaf.. :-)

Smörblomma sa...

Ha ha, ja där har du rätt: Metro är en riktigt toalettpappersblaska :)

Karpstryparn sa...

Svar till Yvonne: Åja, hehe, så långt var det väl ändå inte, jag bara "lade ut" texten lite grann.

Angående överdraget: Japp, det tror jag också.

Karpstryparn sa...

Svar till Smörblomma: Ja, fast där var jag nog lite elak mot Metro.

Följande ursäkt till Metros "journalister": Kära vänner, jag ber så hemskt mycket om ursäkt, er skräp- och skitblaska Metro duger ju inte ens till att torka sig i arslet med!

Ninja sa...

Kannibalmeny??? De kanske är finsmakare vem vet????
Svar: Inte enbart vart utan hur man reser är också avgörande....

Fenixmonas sa...

Klart att alla och då framförallt sossarna tappar väljare...Vi får ju gå långt tillbaka för att hitta sossarnas gamla ideologi och Ljugholt har väl bidragit till att än fler flyr detta "älska-sig-själv parti. Kramiz

Karpstryparn sa...

Svar till Ninja: Ja, hehe, i och för sig så kanske inte Juholt är tillräckligt god för dem, vem vet.
Svar: Jo, det är sant det också.

Karpstryparn sa...

Svar till Fenixmona: Kunde inte ha sagt det bättre själv.
Kramiz

Laxsmekarn sa...

"med tanke på att Vänsterpartiet är ett folkmordsparti som håller diktaturer som t ex Nordkorea, Burma och Saudiarabien "under armarna" och stödjer dessa i deras människofientliga politik."

Kan du backa upp det påståendet på något sätt? Några länkar kanske, såna verkar du ju gilla.

Karpstryparn sa...

Svar till Laxsmekarn: Japp, jag länkar ofta till saker och händelser, beroende på vad jag skriver om.

Samtidigt kan man inte länka till precis varenda lite detalj som står i varenda mening i vartenda inlägg som man skriver, såvida man inte vill trötta ut sina läsare förstås.
Ett sådant inlägg är väldigt jobbigt att läsa, tänk dig själv om du måste "stanna till" vid nästan vartenda ord i varje mening i varje blogginlägg som du läser, bara några få inlägg kan ju ta bortåt ett helt dygn att läsa.

Skulle du vilja läsa ett sådant inlägg? Jag tror knappast det.

Angående Vänsterpartiet så är det väl känt att de stödjer Nordkorea och Saudiarabien, förmodligen Burma också. Nordkorea är världens värsta diktatur, och den är kommunistisk.
Alltså stödjer Vänsterpartiet den, Vänsterpartiet är ju ett kommunistiskt parti som ännu inte tar avstånd från kommunismens alla vidrigheter.

Du minns väl t ex Lars Ohlys vid det här laget välkända påstående: "-Jag har varit kommunist sedan 1979, och jag har aldrig förknippat kommunism med diktatur och förtryck."

Säg det du till de svenska familjer vars anhöriga blev lurade till Ryssland på 60- och 70-talet för att kämpa för kommunismen och sedan blev mördade där, så får du se vad du får till Svar.

Är du kommunist eller, eftersom du resonerar så människofientligt, diktaturnegligerande och korkat?

Karpstryparn sa...

Tillägg till Laxsmekarn: Men Vänsterpartiet stödjer andra diktaturer också:

http://www.folkpartiet.se/Vara-politiker/Ledamoter-av-Europaparlamentet/Cecilia-Wikstrom/For-media/Pressmeddelanden/Stodjer-vansterpartiet-diktaturer/ ,

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/politik/valet2010/fp-kritiker-v-stoder-diktaturer_4952035.svd .

Och sedan när är inte en diktatur fientligt inställd emot sina vanliga medborgare, förtrycker dem och fängslar dem som har "fel" åsikter?
Se på Kina t ex.

Kina är ju en kommunistisk diktatur.

Är det någonting mer du vill ha svar på?

Laxsmekarn sa...

Men de där länkarna bevisade ju inte det jag frågade om. Den ena handlade om statligt partistöd till RKU. Ska högerextremister som SDU få partistöd så kan väl vänsterextremister som RKU också få det? RKU har ju inget med vänsterpartiet att göra för övrigt. Länk nummer två handlade inte heller om Nordkorea, Saudiarabien eller Burma. Hittar inget när jag googlar om att vänsterpartiet skulle ha något samarbete med dem. Om du inte kan komma med något slags bevis så måste jag utgå från att du slirar.

Sen vet jag inte riktigt vad du menar när du skriver om människor som lurades till Sovjet på 60-och 70-talet? Det var väl väl känt vid det laget vilket system som rådde där? Du kanske tänker på de svenska kommunister som åkte dit på 20- och 30-talet? En del av dem fick nog betala ett rätt högt pris för sin naivitet. Som du kanske förstår så är jag inte kommunist. Men jag är intresserad av en politisk debatt som grundar sig i fakta. Och det intresserar mig när jag ser människor som medvetet eller omedvetet sprider desinformation. Om dina åsikter om vänsterpartiet bygger på missuppfattningar och/eller lögner så kanske fler av dina politiska ställningstaganden också gör det?

Karpstryparn sa...

Svar till Laxsmekarn: Nu är det ju så här att de faktiskt gör det, i alla fall när det gäller kommunistiska diktaturer som Nordkorea.

Så tyvärr, min vän, missuppfattningarna/lögnerna är det du som står för.

Angående de svenska kommunisterna: Nej, jag tänker på de som åkte dit på 60- och 70-talet.

Är du inte kommunist? Då ber jag om ursäkt.

Ja, även jag blir intresserad när människor sprider lögner, du själv är ju en sådan.

Inga av mina politiska ställningstaganden grundar sig på missförstånd, men dina verkar göra det.